Velkommen ombord på Hejren

Romantik, charme og sjæl

M/S Hejren er en ægte indfødt Silkeborgenser, idet hun er den eneste af bådene i Hjejleflåden, som er bygget i Silkeborg.

Hejren fra 1909 er en charmerende gammel dame med masser af sjæl. Den utrolig populær til fejring af mærkedage, udflugter, møder og ikke mindst bryllupper – det kan vel næsten ikke blive mere romantisk!

Med sin dejlige lyse salon og gode plads på fordækket danner Hejren hvert år den perfekte ramme om skønne oplevelser til søs.

Når man inviterer sine gæster ombord på Hejren, inviterer man til en fantastisk udsigt gennem salonens store panoramavinduer, plads til at bevæge sig rundt på båden – ude og inde, oppe og nede – og rig mulighed for at krydre arrangementet med musik og dans, underholdning eller foredrag.

Hejren

Siden 1909

Hejrens historie

1909
Det var en festdag i Silkeborg da Hejren blev søsat lørdag den 15. maj 1909. Dengang måtte båden sejle med 282 passagerer.

1940
Under 2. verdenskrig var der forbud mod at bruge benzin til tursejlads. Det påvirkede dog ikke sejladserne med Hejren som kunne sejle på tørv.

1965
I september 1965 gik dampen for sidste gang af Hejren. Året efter blev de gamle maskiner og kedlen udskiftet med 2 nye Mercedes V-6 dieselmotorer.

2009
Hejren kunne fejre sin 100 års fødselsdag i fineste form den 15. maj 2009. Dagen blev markeret med festsejladser for Silkeborgenserne og selskabets anpartshavere.

Fakta

Motorkraft: 2×120 hk
Topfart: 8 knob
Max antal passagerer: 180
Bordpladser: 64

Faciliteter:

Pantry med køledisk, komfur, vask mv.
Opvarmede saloner.
2 toiletter på nederste dæk.
Lydanlæg til musik og mikrofon til taler.
Store vinduer med god udsigt fra hele båden.
For- og agterdæk.

Din båd med din besætning

Lej en båd – send forespørgelse

Gode arrangementer varer ikke en enkelt dag eller aften. De lever videre i minderne og i samtalerne længe efter. Når du vælger at holde dit arrangement på en af Hjejlebådene, så har du allerede støbt det solide fundament, som gør arrangementet til en sikker succes.